Главная Блог ... Аналитические статьи Статьи Адвокатський запит для прокурора?

Адвокатський запит для прокурора?

  • Автор: 

    Автор не указан

  • 11

  • 1

  • 6935

Отключить рекламу
 - tn1_0_72085500_1525595555_5aeebda3b0065.jpg

Як відомо, до професійних прав адвоката належить, зокрема, право адвоката звертатися з адвокатськими запитами, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань, а також до фізичних осіб (за згодою таких фізичних осіб), згідно з нормами статті 20 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність». Про це йдеться на сайті zrada.today.

Інше питання, що інколи результативність таких запитів є невеликою, бо непоодинокими є випадки, коли адвокату або не відповідають на такий запит, або надають відомості не в повному обсязі. Щоправда, тут важливо, хто і як в органах адвокатського самоврядування налагодить роботу в цій сфері. Наприклад, в Раді адвокатів Київської області настільки добре відпрацьована процедура захисту права адвоката на інформацію, що інколи вистачає простого спілкування Уповноваженого представника Ради з «порушником», щоб відповідь на запит надійшла вже наступного дня. А якщо вже не виходить, то тут вже справа доходить й до складання протоколів про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.212-3 КУпАП, й до відповідних рішень суду. Тобто механізм існує.

Користуйтеся консультацією: Правове регулювання надання інформації за адвокатським запитом

Проте справа в тому, що інколи в процесі підготовки до справи у адвоката виникає необхідність отримання оперативної відповіді від працівників правоохоронних органів і прокуратури. А як на такі «прохання» адвокатів реагують прокурори – пояснювати нікому не потрібно. Також всім відома ситуація, коли правоохоронні органи України, які отримують адвокатські запити, не просто не дотримуються строків надання відповіді, а «хоронять» їх на рівні канцелярій та відділів діловодства.

Тому досить слушною є пропозиція адвоката Ярослава Яценко звернутися до відповідних суб’єктів законодавчої ініціативи для розроблення законопроекту з метою забезпечення реального настання адміністративної відповідальності для працівників правоохоронних органів і прокуратури за ненадання відповіді на адвокатський запит (ч. 5 ст. 212-3 КУпАП) – шляхом внесення правоохоронних органів і органів прокуратури до переліку суб’єктів, яким адвокатом може бути направлено адвокатський запит (ч.ч. 1, 2 ст. 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»).

Принагідно також нагадаємо, що навіть й без таких змін певні способи впливу на правоохоронні органи існують й зараз.

Так, згідно ч.1 ст.15 КУпАП, передбачено, що військовослужбовці та військовозобов’язані та резервісти під час проходження зборів, а також особи рядового і начальницького складів Державної кримінально-виконавчої служби України, органів внутрішніх справ, служби цивільного захисту і Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України несуть відповідальність за адміністративні правопорушення за дисциплінарними статутами.

Ст.2 Закону України «Про дисциплінарний статут органів внутрішніх справ України» передбачено, що дисциплінарний проступок - це невиконання чи неналежне виконання особою рядового або начальницького складу службової дисципліни.

Відповідно до ч.1 ст.1 вищевказаного Закону - службова дисципліна полягає в дотриманні особами рядового і начальницького складу Конституції і законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України, наказів та інших нормативно-правових актів Міністерства внутрішніх справ України, підпорядкованих йому органів і підрозділів та Присяги працівника органів внутрішніх справ України.

Читайте статтю: Адвокатам, які зупинили свою діяльність - ЕСВ

Згідно п.2.2 «Інструкції про порядок проведення службових розслідувань в органах МВС України», затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України №230 від 12.03.2013 р., службове розслідування проводиться уповноваженим на те начальником у разі: невиконання або неналежного виконання особами РНС під час службової діяльності вимог чинного законодавства, що призвело до порушення прав та законних інтересів громадян або негативно вплинуло на забезпечення виконання покладених на ОВС завдань з охорони громадського порядку, боротьби зі злочинністю; скоєнні особою РНС адміністративного правопорушення. Абз.4 п.3.1. вище вказаної Інструкції передбачає, що начальники ГУМВС, УМВС мають право призначати службові розслідування стосовно осіб рядового та начальницького складу РНС тих органів чи підрозділів внутрішніх справ, діяльність яких вони координують або контролюють. Згідно п.2.5. Інструкції - підстави для призначення службового розслідування можуть міститися в службових документах осіб РНС, матеріалах перевірок, письмових зверненнях громадян України, осіб без громадянства та іноземців, депутатських запитах та зверненнях народних депутатів України, повідомленнях уповноважених органів досудового розслідування, заявах і повідомленнях інших правоохоронних органів, підприємств, установ і організацій незалежно від їх підпорядкування і форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації або в інших документах, отриманих в установленому законодавством України порядку.

Таким чином, для притягнення до відповідальності за ненадання інформації на адвокатський запит суб’єктів, перелічених в ст. 15 КУпАП, адвокатам необхідно звертатися до Ради адвокатів регіону з заявою про складення клопотання щодо проведення службового розслідування або службової перевірки та про притягнення до дисциплінарної відповідальності.

Читайте статтю: Монополія на адвокатуру: інструкція з використання

Фото: Адвокат Консалтинг

  • 6935

    Просмотров

  • 1

    Коментарии

  • 6935

    Просмотров

  • 1

    Коментарии


  • Отключить рекламу

    Адвокат представляє сторону по справі і всі запити, це запити стороною через свого адвоката. Це сторона через адвоката вимагає надати їй (стороні) інформацію стосовно справи. Адвокат лише складає належним чином, з обов'язковим посиланням на діюче законодавство юридично обгрунтований і вірно складений документ. Клієнт тільки підписує ці документи, які сам клієнт невзмозі із-за юридичної необізнаності (а в деяких випадках і взагалі - із-за граматичної малограмотності та недорозвинених розумових здібностей) сам правильно скласти.

    10.07.2018 02:02

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные аналитические статьи

    Смотреть все статьи
    Смотреть все статьи
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст